Op reis: gezonde snacks voor onderweg

Op reis: gezonde snacks voor onderweg

Snacks, wie houdt er niet van. Niet alleen onderweg, maar ook tijdens je stedentrip zelf is het fijn als je af en toe iets te eten hebt. Nu wordt een lange autorit naar Zuid-Frankrijk vaak vergezeld met een zak winegums, drop en chocolade. Maar het kan ook anders! Met deze gezonde snacks voor onderweg overleef je iedere autorit, vlucht en boottocht én krijg je geen overdosis suiker waardoor je moe op je bestemming aan komt.

5 gezonde snacks voor onderweg
Mix van noten

Haal op de markt of in de suikermarkt ongezouten noten. Mix de noten met rozijnen, stukjes pure chocolade, gedroogd fruit of gojibessen en je hebt een simpele gezonde snack voor op reis. Tip: maak thuis vast meerdere zakjes klaar (je kunt gewoon boterhamzakjes gebruiken), zodat je tijdens een snack attack altijd iets paraat hebt.

Op reis: gezonde snacks voor onderweg
Dadels met pindakaas

Echt, heel lekker! Snijd de dadels open, zodat je twee helften hebt. Smeer in allebei de ‘kuiltjes’ wat pindakaas en doe de halve dadels in een tupperwarebakje.

Maïswafels

Albert Heijn (is niet gesponsord hoor, ik ben gewoon fan) heeft voorverpakte dunne maïswafels. Je koopt ze per 4 pakjes van vijf maïswafels en in elk pakje (dus per 5 maïswafels) zitten nog geen 100 kcal. Doordat ze een beetje zout zijn, zijn ze lekker om los op te eten. Maar als je onderweg een pakje kipfilet kunt kopen, is dat er ook erg lekker op.

Groenten

Cherry tomaatjes, komkommer, wortel en paprika kun je prima in stukjes snijden en in een bakje meenemen. Scoor ergens een klein bakje hummus en gebruik dat als dip. Heel lekker en gezond!

Op reis: gezonde snacks voor onderweg
Bananenbrood

Maak zelf gezond bananenbrood. Hoe? Dat lees je in dit receptHet bananenbrood maak je een dag van tevoren of – als je later op de dag op vakantie gaat – op de dag zelf. Laat wel eerst even afkoelen en snijd het brood daarna in plakken. De plakes doe je apart van elkaar in aluminiumfolie en zo heb je heerlijke gezonde snacks voor onderweg. Fijne reis! Het hele bananenbrood bevat – ja we zijn aan het rekenen geslagen, dankje Lifesum: 1842 kcal. Niet alles in een keer op eten dus. Als je hem in 16 plakjes snijdt, dan zijn het zo’n 115 kcal per plak. Prima tussendoortje voor in de trein, auto of het vliegtuig. 

Easy peacy!

Hier vind je het recept voor het bananenbrood! 

Beeld: CityStyleGuide

Delen:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Kim

Hoi! Ik ben Citystyleguide.nl begonnen omdat ik de leukste adressen om te eten, drinken, winkelen en slapen voor jouw stedentrip met je wil delen. Dan hoef je zelf geen uren te zoeken: win-win! Ook geef ik handige reistips, schrijf ik columns én vertelt iedere woensdag een inspirerend persoon over zijn of haar favoriete hotspots. Enjoy!

Nog geen reacties

Leave a Reply

Over City Style Guide

Geen geijkte adressen en toeristische trekpleisters op CityStyleGuide, maar verborgen boetiekjes en lokale restaurants. Ook hotspots, handige reistips, travel essentials en inspirerende interviews met frequent flyers ontbreken niet. Op CityStyleGuide zie je in één oogopslag over welk land een artikel gaat, zoek je eenvoudig naar de hidden gems voor jouw stedentrip en lees je iedere woensdag over de acht favoriete hotspots van een inspirerend persoon. Van Amsterdam tot Tokio.

Latest Posts
Nieuwsbrief