
Sneeuw, kou en een zonnetje. Hoe leuk is het dan om gezellig buiten in een warme – er zijn heaters – winterse omgeving te borrelen. De Wintertuin van Amsterdam is hét winterconcept van Herengracht restaurant & bar. Tot eind februari is de mooie binnentuin omgetoverd tot winterwonderland.
Schapenvachten op houten picknicktafels, lichtjes en fijne muziek, terwijl je een wintercocktail, Glühwein of warme chocolademelk besteld bij de speciale buitenbar. Honger? Ga dan voor een typische winterhap als kaasfondue, huisgemaakte snert of wild. Deze hotspot is gelegen aan de Herengracht, om de hoek van het Koningsplein.
Je kunt tot eind februari elke dag terecht bij de Wintertuin, daarna krijgt de binnentuin een ander thema. Maar dat is nog niet alles! Er worden nog twee speciale feesten gegeven. Vanavond (24 januari) vindt Let’s go Wild plaats. Denk aan vuurkorven, dierenvachten, pullen bier, live muziek en een wild zwijn aan het spit. Het zwijn zal 7 uur boven een enorme grill gegaard worden en ’s avonds geserveerd worden in de Wintertuin.
Kan je er vanavond niet bij zijn? Op 21 februari wordt er een grote pan kaasfondue neergezet – waar iedereen van mee kan genieten – tijdens Ze smelten de kazen. Geen fan van kaasfondue? Er zijn ook genoeg warme braadworsten van de grill. Wederom met live muziek en natuurlijk de warmte van de heaters.
Kaarten kopen voor de feesten? Dat doe je bij De Herengracht of kijk op de Facebookpagina’s van de events.
Waar: Herengracht 435, Amsterdam
Wanneer: t/m eind februari
Website: www.deherengracht.nl
Beeld: De Wintertuin van Amsterdam


