Restaurant zonder personeel

Restaurant zonder personeel

Vanaf 5 november kun je terecht bij het restaurant zonder personeel. Ja je leest het goed, bij Foodsy is géén personeel aanwezig. Geen koks, geen bediening, niks. Het diner maak je namelijk helemaal zelf.

In het eerste restaurant zonder personeel helpen de bordjes op de muur je stapsgewijs naar een van de gerechten van de kaart. Je kunt op kaarten lezen hoe je bier moet tappen, koffie moet zetten en dus de gerechten moet bereiden. Via een stickersysteem kun je alle ingrediënten vinden.

Topkok Edwin Sander bedacht het concept en opent op 5 november de deuren van zijn Foodsy. En dat is dan ook het enige moment waarop Edwin in de zaak aanwezig zal zijn, tijdens het openen en sluiten van de deuren. Hij vindt dat het concept zelfstandig moet kunnen draaien.

Het restaurant  is cash free, het werkt met een betalingssysteem waarbij gebruik wordt gemaakt van een iPad app gekoppeld aan een pinautomaat. De deuren worden geopend in de pop-up locatie Ensuite van Razmataz.

 

Update: Het bleek een pr-stunt van vakbond FNV Horeca om te bewijzen dat horecapersoneel onmisbaar is. Al na een dag bleek dat een restaurant zonder personeel niet werkt.

Waar: Hugo de Grootplein 15, Amsterdam
Wanneer: vanaf 5 november 2015
Website: www.foodsy.amsterdam

Kim

Hoi! Ik ben Citystyleguide.nl begonnen omdat ik de leukste adressen om te eten, drinken, winkelen en slapen voor jouw stedentrip met je wil delen. Dan hoef je zelf geen uren te zoeken: win-win! Ook geef ik handige reistips, schrijf ik columns én vertelt iedere woensdag een inspirerend persoon over zijn of haar favoriete hotspots. Enjoy!

1 reactie

    Leave a Reply